RSS

Kontraszt örök

24 Sze

Mint visszatérő rossz lidérc,

újra jössz és újra itt vagy

követsz a hegyek gerincén

bil-leg-ve-tán-col-va az ősi Rituált, mely ..

[NEM!NEM! anyádban több a büszkeség]

hegyek gerincén…s az idők vonalán egymástól oly távol táborid –

magasan kerengő sas se lásson két szomszéd tüzet lángolni.

Maratoni kell, maratoni nincs: veszély híre megreked.

Tüzed setét füstje mocskolja szeplőtlen testemet.

De félned nincs okod: fekete csóvád takar minden nyomot, mely pusztításidra végre fényt világítana, arcod meg oly színtiszta apolló-replika – szembejövőt (el)vakító, útjáról tántorító.

Fénye megkerüli testem, áthatolni képtelen, s a földnek csapódva, árnyékom rajzolja, mely lassacskán,mint a hold – elsorvad, majd kerek. ECCE, szemben állok veled! (hunyorítom szemem)

[ördögien csak ujját nyújtja, de egész karját kelleti.]

[Lelkem ellenáll,

testem megtörik,

hisz ölemben van már! nem mond semmit én beszélek, szája az én szám!hangszálai

rezegtetik torkom

lelkem megtörik.

semmi szándék | ösztön csupán, bántani nem –

hisz mindent megbán, csak élni, csak élni akar!

Bocsánat….s kúszik tovább]

VAN egy föld. a hegy messze már,

odaérek, felirat vár:

B O C S Á N A T

Szava mindenhol, kicsiben-nagyban,

minden rögben-boronanyomban.

Előttem jár! nem voltam elég hát…

Bizonyítékul hátrahagyott hullák:

szerteszét VÉRükbe száradt karo’k,

sebeik perzseli még ama Szó,

melyet mormolva feloldoztatott

minden bűne alól.

a függönyt lehúzták, a por még száll, a Maestro kiáll,

Szavát tapssal kézről kézre adják tová…

Páholyban ülök. alattam orkánná nő a feltapsolt por,

egy csapásra vakulok, süketülök, fulladok, ájulok.

Ébredek. Álmodok. Érintésére. Szavára. Jégcsap olvad nyakamon.

[Lelkem ellenáll,

testem megtörik,

hisz ölemben van már! nem mond semmit én beszélek, szája az én szám!hangszálai

rezegtetik torkom

lelkem megtörik.

semmi szándék | ösztön csupán, bántani nem –

hisz mindent megbán, csak élni, csak élni akar!

Bocsánat….s kúszik tovább]

Reklámok
 
2 hozzászólás

Szerző: be szeptember 24, 2008 hüvelyk Uncategorized

 

2 responses to “Kontraszt örök

  1. gashicsavargo

    november 2, 2008 at 9:39 du.

    hát minden esetre eltöltöttél egy kis időt a verssel…teccik, habár nincs kedvem elemzésekbe menni, hisz te tudod igazán miért, mért pont így vagy kinek írtad…szép munka

     
  2. reccsman

    november 2, 2008 at 10:08 du.

    orulok, h teccik..de asszem tevedesben vagy…az igaz, h sok idot szantam ra, de nem azer kesett a blogolas, hisz nem is ez az utolso bejegyzes, ez mar tobb mint egy honapos :P

     

Bátran bökd ki, ha valami a begyedben van!

 
